poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Zmodyfikowane Bounty


Z m o d y f i k o w a n e   c i a s t o   B o u n t y
zmodyfikowane przeze mnie ;)

Jak wiadomo ciasto Bounty to ciasto przełożone blatem kokosowym. U mnie natomiast składa się z biszkoptu kakaowego (zastąpiłam 1 łyżkę mąki kakao), blatu kokosowego, masy śmietanowej i galaretki. Samo ciasto z kokosem było dla mnie zbyt suche, dlatego dodałam masę, a galaretka ładnie ozdabia całość. 


B i s z k o p t 
Chyba każdy ma swój sposób na biszkopt. Ja stosuję proporcje następujące:
  • 6 jajek
  • 6 łyżek cukru
  • 6 łyżek mąki (4 pszennej, 2 ziemniaczanej; w tym przypadku 4 pszennej, 1 ziemniaczanej, 1 kakao)
  • 1łyżeczka proszku do pieczenia.
Białka ubić ze szczypta soli, dodać cukier, żółtka, przesianą mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia. Piec w średniej blasze wyłożonej papierem do pieczenia, w 180 stopnia C przez 30-40 minut do tzw. suchego patyczka. 


B l a t    k o k o s o w y
  • 1/2 litra mleka
  • 200g wiórek kokosowych
  • 1/2 szklanki cukru
  • cukier waniliowy
  • 150g masła lub margaryny
Mleko zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Następnie wsypać wiórki kokosowe i gotować do zgęstnienia masy (około 20 minut). Do gorącej masy dodać masło, i od czasu do czasu mieszać łyżką masę, aby masło się rozpuściło. Masę kokosową ostudzić i wyłożyć na biszkopt.

M a s a    ś m i e t a n o w a

  • 500ml śmietanki 30 lub 36%
  • cukier waniliowy
  • 2 łyżki cukru
  • 2 śmietan fixy
Śmietankę ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Wsypać 2 śmietan fixy i miksować do odpowiedniej konsystencji. Wylać na blat kokosowy.


G a l a r e t k a

2 dowolne galaretki (u mnie cytrynowe) rozpuścić w 700ml wody, po częściowym stężeniu wylać na masę. Ciasto najlepiej przechowywać w zimnym miejscu, może być w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz